Eisking Live - Lietajúci Fín a (takmer) bezbariérové NTC

18.12.2023

V nedeľu 17. 12. 2023 som sa spolu s mojim asistentom Carlosom zúčastnil ako divák talkshow s dvojnásobným majstrom sveta v F1. Do bratislavského Národného Tenisového Centra (NTC) totiž prišiel muž s prezývkou "Lietajúci Fín" Mika Häkkinen.


Vstup

Áno, nebola to typická túlavá akcia, na aké ste z mojich predchádzajúcich článkov už možno zvyknutí. No tento článok berte ako reportáž o bezbariérovosti NTC, ak by ste sa tam niekedy chceli vybrať.

Na danú akciu som mal zaobstarané lístky, na ktorých bolo uvedené "ZŤP-3", z čoho som si vyvodil, že existuje konkrétne miesto, na ktoré sa mám dostaviť. Už pri turniketoch pred NTC, kde som mladej slečne z organizačného tímu ukázal svoju vstupenku, však nastalo krátke zmätenie na jej strane. Mal som pocit, že nebola informovaná o tom, že sa niekto preukáže aj takouto vstupenkou.

Pustila nás ďalej, no po krátkom čase sme zaradili spiatočku, pretože sme sa stretli s ďalšou dvojicou jazdec na vozíku + asistent z Česka a oni mali informáciu, že nás majú púšťať cez iný vchod.

Nasledovali sme ich, opäť sme prešli cez turnikety - tentokrát opačným smerom - a išli sme ku vchodu s označením VIP. Tam už nebol nikto, kto by nás vyslovene kontroloval, vošli sme po prístupnej vonkajšej rampe do budovy a cez širokú chodbu sme prešli až ku vchodu do hlavnej haly.

Vchod do nej by však mnohým jazdcom mohol robiť problémy. Nebol totiž v rovine ale relatívne prudko stúpal hore. Navyše, hneď za týmto "kopcom" boli položené káble prekryté žltým "retardérom", ktorý bolo dosť náročné prekonať.

Samozrejme, nebolo to také náročné ako napríklad vyjsť po schodoch, takže nakoniec sme sa dostali dnu. A hľadali sme, kde sa nachádzajú naše miesta.

Dočasne sme sa spolu s ďalšími jazdcami usadili na ľavom okraji haly. ZŤP sektor totiž na rozdiel od bežného sedenia nebol nijak označený. Okrem toho chýbali aj stoličky pre asistentov, hoci napríklad ja som organizátorov vopred informoval, že prídem s doprovodom. A ostatní jazdci vraj urobili to isté.

Našli sme si ľudí z organizačného tímu, povedali sme im o tejto situácii a všetko sa nakoniec vyriešilo k našej spokojnosti. Organizátori zvládli aj takúto situáciu veľmi dobre, priniesli stoličky, usadili nás akoby na úrovni prvých troch radov a než sa dvojhodinová show začala, všetci - vrátane našich asistentov - už mali svoje miesta.


Show

Samotná talkshow bola skvelá. Teda, samozrejme pre tých, ktorí sledujú F1. Moderovali ju azda najznámejšie mená, aké v Česku a na Slovensku v tejto oblasti máme - Števo Eisele a Josef Král. Okrem toho, že komentujú priame prenosy z veľkých cien, založili vlastný podcast Eisking a za vyše 5 rokov vybudovali veľkú česko-slovenskú fanúšikovskú komunitu. Aj teraz v NTC prišlo na talkshow vyše 3.200 ľudí, čo je zatiaľ najvyššia návšteva na takejto akcii.

Hlavným hosťom bol - ako som spomínal v úvode - fínsky bývalý pilot a dvojnásobný majster sveta Mika Häkkinen. Rozprával o svojich začiatkoch v F1 aj o uplynulej sezóne. Súčasťou show bola aj tombola o rôzne podpísané suveníry.

Zdroj: EisKing.tv


Fototermín

A na konci článku sa skrátka musím pochváliť. Keď sa moderátori na konci show rozlúčili s Mikom Häkkinenom, s Carlosom sme chceli využiť, že keď zíde z pódia, oslovíme ho s prosbou o spoločnú fotku.

A keď Häkkinen z pódia schádzal, naozaj sme sa vybrali jeho smerom. Pýtali sme sa aj organizátorov, či by niečo také bolo možné. Jeden z nich nám hovoril, že to nemôže dovoliť, lebo keď si to všimne aj zvyšok publika, môže to chcieť tiež a zvládnuť väčší nápor ľudí by nebolo jednoduché. No kým sme sa rozprávali s organizátormi, Mika Häkkinen, dvojnásobný majster sveta prišiel PRIAMO K NÁM!

Oslovil som ho, po anglicky som mu povedal, že som bol jeho veľký fanúšik (je to pravda) a že celá rodina sme mu fandili (tiež pravda). Na záver som sa ho spýtal, či by bolo možné spraviť si spoločnú fotku. Mika úplne pokojne súhlasil, čupol si vedľa mňa a Carlos nás odfotil.

Bolo to ako predčasné Vianoce. Moderátori sa s obecenstvom rozlúčili a my sme sa mohli aj s týmto neuveriteľným zážitkom vrátiť naspäť domov.

Úplne na koniec: ďakujem Carlosovi, môjmu asistentovi za pomoc počas celej akcie a za fotku, ktorú si raz uložím do pomyselného trezoru. :) Ďakujem aj môjmu druhému asistentovi Tonovi za odvoz na akciu. A ďakujem aj všetkým organizátorom za to, že dokázali promptne zareagovať a vyriešiť situáciu ohľadom nášho sektora. A samozrejme, ďakujem celému tímu Eisking za to, že dokázali vybudovať tak skvelú fanúšikovskú komunitu.

Och, a aby som nezabudol - Kiitos, Mika Häkkinen! Ďakujem, Mika Häkkinen!


Foto: Carlos Alberto Moreno